Skolvägran iFokus

Skolvägran

Etikettskolvägran
Läst 3961 ggr
Alexandra-S
2011-03-24 18:43
0

Sabbatsår, hjälp!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag går sista terminen i nian och är osäker på om jag verkligen ska börja gymnasie till hösten.
Jag har nu i snart två år haft en depression men i höstas fick jag antidepressiva, men som gav motsatt effekt. Jag låg i sängen dygnet runt i tre månader och tillslut ville jag bara ta mitt liv. Jag vart inlagd på psyk i två månader. Men tillslut när dom insåg att det var medicinen så fick jag en annan och den funkar nu relativt bra. Självmordstankarna är borta tex.
Men den här tiden har satt sina spår. Jag har utvecklat lite social fobi, och jag har även prestationångest.
Men eftersom att jag har varit sjuk så får jag någon som kallas för fri kvot, alltså att jag kommer in på vilken linje jag vill. Är det någon här inne som fått det? Och vet ni om det gäller även om jag tar ett sabbatsår eller måste jag börja gymnasiet nu då?

Om jag börjar gymnasiet 2012 istället för 2011 kommer jag förmodligen praoa under tiden, men det är inte helt säkert.
Grejer är att jag varken vill praktisera eller gå gymnasie till hösten, men jag känner mig tvingad nästan. Som att folk förväntar sig det. (ioförsig så gör man ju det, förväntar sig att man ska gå gymnasium). Men jag menar eftersom att jag har varit så sjuk för bara en månad sen så orkar jag verkligen inte med det sociala än..

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[AppleDude]
2014-04-16 04:27
0

Ta ett sabbatsår!

Jag mådde skitdåligt jättelänge och mina betyg rasade till botten.

I slutet av nian hade jag bara E i 2ämnen.

Men nu till höst kommer jag börja gymnasiet och jag mår mycket bättre :D

Enligt mig strunta i BUP.

Gå till en läkare be och få ta blodprov för att kolla om du har järnbrist.

Jag hade det och har fått tabletter och nu har jag fått tillbaka samma energi jag hade förut!

Vila upp dig, hitta dig själv och sök nästa år.

Lycka till :D

[AppleDude]
2014-04-16 04:28
0

Oj!

Nu i efterhand såg jag att detta var ett gammalt inlägg :P

Hoppas någon annan som läser får nytta av mitt svar!